3x64 - Blíží se konec strastiplné cesty

02.07.2019

4 měsíce uplynuly od doby, kdy jsem se rozhodl pravidelně psát o vývoji mých her a ostatních zajímavostech. Z toho tak nějak vyplývá, že obnovení blogu jde dost ztuha Naštěstí jsem se konečně odhodlal situaci napravit, aspoň co se týká vývoje 3x64

Od posledního blogu se mi povedlo splnit všechny důležité úkoly v todo listu a hra je teď z velké části hotová. Poslední výzvou (kromě opravování bugů a dalšího ladění v následujících dvou měsících) byla onlina tabulka, kterou jsem spolu s úpravami UI dokončil včera. Příběh online tabulky je složitější, než se na pohled zdá, protože její původní verze byla hotová a funkční už dříve, ale bohužel jsem musel celý kód zahodit.

Původní tabulku jsem totiž psal v dobré víře, že hra bude propojená s Gamejoltem, jak bylo zvykem u mých minulých her. V této době jsem si ale ještě nebyl jistý, jestli hru vydám zdarma, nebo za malou částku. Prodej hry by znamenalo založení živnosti a s tím spojené náklady a papírování, což bylo vždycky něco, čemu jsem se chtěl vyhnout a co šlo úplně mimo mě. K přehodnocení situace mě ale přimělo několik okolností, které se v tu dobu odehrály. Nechci je tu úplně rozepisovat vzhledem k tomu, že se i na tomto webu chlubím firmou, ve které pracuju, ale uvědomění, že nechci být celý život závislý na zaměstnavateli, mě prostě posunulo směrem k živnosti, ať už to znamená spoustu starostí a nákladů. Naštěstí musím říct, že zatím těch starostí a nákladů moc nebylo a celý proces byl celkem jednoduchý, až na komunikaci s finančním úřadem, ale snad to nějak zvládnu a podaří se mi všechno správně zařídit. Co se týká živnosti, tak samozřejmě nespoléhám příliš na prodej her, ale spojil jsem to s aktivitou, která mě už prokazatelně vynesla peníze a tou je prodej 3D assetů do her. Šlo sice zatím o minimální výdělek (několik stovek), ale 3D grafika mě hrozně baví a sám nemám moc příležitostí ji využít v mých hrách (snad jednou vyjde Hunger of Darkness ), takže jednou za čas rád něco připravím pro ostatní.

 
Ale zpět k 3x64, po rozhodnutí zkusit hru prodat jsem začal studovat, jak to funguje na serverech, kde chci hru nabízet. K mému nemilému překvapení jsem došel k závěru, že hru nedostanu na Gamejolt, protože jejich platební systém nepodporuje Českou republiku. Byl jsem nucen ze hry odstranit všechny části stávající online tabulky a bohužel včetně synchronizovaných statistik, což byla moje velká chlouba . Nemusím říkat,že jako ne příliš zkušený a dobrý programátor to byl celkem složitý proces. Po tak nějak úspěšné extrakci (hra šla spustit bez tabulky ) jsem se rozhodoval, jak problém s tabulkou vyřešit bez Gamejoltu.
 
Nabízela se 2 řešení - použít vlastní řešení za pomoci serveru a mysql tabulky s výsledky, nebo využít řešení Steamu. Samozřejmě by bylo možné udělat obě varianty. Nakonec jsem se rozhodl pro variantu s vlastní tabulkou, která je jednotná se všemi verzemi hry na všech platformách (pokud jde o PC), protože přece jenom nepředpokládám, že bude hra nějak moc úspěšná a čím více výsledků lidi odešlou, tím lepší bude iluze, že hru hraje hodně lidí
 
Vlastního řešení jsem se bál, protože moje zkušenosti se síťovou komunikací nějak vůbec neexistují a rozhodně si nemyslím, že by bylo v mých silách je uvést v existenci Naštěstí jsem podle návodu dal dohromady velmi jednoduché řešení využívající pouze jednoduché PHP skripty komunikující s databází. Výsledná tabulka funguje bezchybně, ale bude potřeba přidat ještě několik málo ověření, aby nebylo úplně snadné podvádět. Samozřejmě s mojí úrovní programování půjde jen o několik základnějších ochran. Nakonec jsem ale za tohle řešení hodně rád, protože hra nemusí nosit v kódu celé API ze kterého nejméně polovinu věcí ani nepoužije, ale stačí mi jeden celkem jednoduchý skript.
 
Aktuální verze s vylepšeným UI a funkční tabulkou
 
K dnešnímu dni mám celkem funkční build (s několika závažnými bugy, to musím přiznat ) a troufám si optimisticky tvrdit, že bych byl schopný všechno vyladit a vychytat začátkem srpna (termín jsem zvolil podle mého výletu na Šumavu, kde plánuju sledovat perseidy bez světelného znečištění, a proto bych je rád sledoval s dobrým pocitem, že hra se už vesele prodává ). Samozřejmě zbývající práce je ještě tuna, kromě bugů bude možná potřeba trochu optimalizovat vykreslování (hra bohužel vykresluje hrozně moc průhledných spritů najednou) a doladit ozvučení, které si vzal na starost peeterangelo a které už teď zní naprosto úžasně.
 
Když mluvím o optimalizaci, nemůžu vynechat androidovou verzi, se kterou bych rád počítal po vydání hry na PC. Právě kvůli ní jsem řešil problém s vykreslováním mnoha spritů přes sebe, což slabší telefony (jako můj ) absolutně nezvládají. Celou věc jsem vyřešil samostatnou scénou pro Android, kde se spousta věcí vykresluje společně a některé efekty jsem odstranil úplně. Přesto, že jsem dokázal touto oddělenou scénou a výraznou optimalizací některých částí kódu rozjet build na mém telefonu při stabilních 30 snímcích, pořád není výkon úplně dostatečný a bojím se, že na slabších telefonech hra prostě nebude schopná fungovat. Bohužel toho prostoru ke zlepšení už moc není, vykreslováním spousty spritů se nevyhnu a optimalizace kódu v této situaci už zásadní rozdíl neudělá.
 
Optimalizace vykreslování a scény pro Android
 
Ale starosti s android buildem jsou ještě hodně daleko, hlavní je teď připravit hru pro PC. V plánu mám nejprve vydání na Itch.io, kde nepředpokládám žádné komplikace a později na Steamu, kde bych určitě chtěl využít steamové achievementy a pravděpodobně i steamové UI během hry. Pokud se povede implementovat Steam včas, nebráním se vydání na obě služby najednou, ale určitě nebudu bránit vydání jen kvůli Steamu
 
Teď začátkem července chci využít několika volných dní, které neprosedím v práci a co nejvíc se věnovat tomu, abych za 5 týdnů směl napsat blog o úspěšném vydání 3x64 . Ale samozřejmě chci využít některé dny k volnu, protože jsem se zatím letos skoro nikam nedostal ani na kole, ani pěšky.Tak snad se to povede a brzo se tu objeví příspěvek s odkazem ke stažení hry

Přidat komentář
Jméno:
E-mail (nepovinný):
Text:
Komentáře ke článku:
K tomuto článku ještě nikdo nepřidal komentář.
O čem píšu
14 game design 8 webdesign 7 warped times 4 tag_id1 3 životní otázky 3 minecraft 3 prázdniny 3 bouřky 3 neúspěch 2 zkušenosti
Další weby
 

 
 
 
Fantázia ako droga
Návštěvy

TOPlist

 
© 2011 - 2014 | Design, CSS, RS: Satik64
„Nejkrásnější ze všech tajemství je být géniem a vědět to jen sám.“ Mark Twain